יום שלישי, 1 בדצמבר 2009

מטפל זוגי - טיפול זוגי

" גם ליונים דוקר ויש עניינים" כתב המשורר, הסופר, העיתונאי והפזמונאי יונתן גפן. בעיות בזוגיות הן שכיחות כמעט כמו מספר הזוגות בעולם. לא כולם מודעים לאפשרות להסתייע באמצעות טיפול זוגי. טיפול כזה עשוי לשפר מערכת יחסים זוגית מהקצה (הרע) אל הקצה
(הטוב). טיפול זוגי עשוי לחולל שינוי לא ייאמן-כי-ייתכן בחייהם של בני הזוג.

טיפול זוגי אינו (רק) טיפול פסיכולוגי. הוא טיפול שלא בהכרח יורד לעומק , שבו נבחנים כליות ולב. הוא מציף מעל פני השטח מחשבות ורגשות אבל טיפול זוגי נדרש לתופעות, להתנהגויות, לאורח החיים המשותף. הוא אינו מחייב צלילה אל זרמי המעמקים ואל נבכי הנפשות הפועלות.
טיפול זוגי עשוי להיות ממוקד, קצר מועד, נקודתי. טיפול זוגי עשוי גם להימשך תקופה יותר ארוכה מאשר שתיים-שלוש פגישות.

אין סיבה לחשוש או להירתע מ טיפול זוגי. הוא עשוי להוות מסגרת מיטבית לבירור הבעיות המעיבות על היחסים ומעריכות את האווירה הזוגית. נכונות של שני בני הזוג לשתף פעולה בתהליך של טיפול זוגי עשויה לשקם את המערכת הזוגית – לאטום או סדקיה או לאחות את קרעיה. טיפול זוגי עלול להיות חוויה עזה, חריפה ומטלטלת אבל יש בו משום זיקוק הנשמה – לא אחת גם של הגוף – מרעלי הכעס, הטינה, העוינות. טיפול זוגי עשוי להיות תהליך של זיקוק ושל טיהור. אנשים לא רק משנים גישות, השקפות ואף התנהגויות בעקבות טיפול זוגי. יש בהם מי שמשתנים לטובה, לרוך ולחמלה, באופן קיצוני, כתוצאה מהבנתם את השגיאות ששגו, את דפוס ההתנהגות השלילי ואת כל מה שגרם ליחסים להגיע למשבר.

טיפול זוגי לא אמור להיות רק בבחינת עזרה ראשונה לזוגיות. יש מי שמעניקים לעצמם טיפול זוגי כמתנה, להעשרת היחסים, להעמקתם ולהעצמתם. טיפול זוגי עשוי להיות מעין עיסוי לנפש ולנשמה. אין הכרח להגיע למצב של "הגיעו מים עד נפש" כדי להתחיל טיפול זוגי. אפשר להתחילו הרבה לפני כן, כשהמים רדודים, כשהם עודם מי אפסיים. כך או כך, יהיה גובה פני המים, כפשוטם או כמשל, אשר יהיה – טיפול זוגי הוא מקור מים חיים. בהצלחה!

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

שמחה שכתבת שטיפול זוגי גם יכול להעשיר ולתרום למערכת יחסים מתפקדת ושהוא לא רק, כפי שהוא מסומן בחוסר דעת, כ"טיפול ראשוני" למערכת יחסים שבירה. ממליצה דווקא לקחת אחד כזה לגיוון המערכת.