יום שני, 26 בינואר 2009

מטבחים בצפון

נגרות זו מילה גדולה המכילה בתוכה סעיפים רבים, או יותר נכון בעלי מקצוע רבים.
ניתן לחלק את הנגרות לנגרות אמנות, נגרות רהיטים, נגרות מטבחים, עתיקות, ועוד.
נגר מטבחים זהו מקצוע בפני עצמו ומאד מעניין, נגר מטבחים אינו רק נגר בפשטות המילה, אלא מעצב, יוצר, צריך לשלוט במתמטיקה ועוד. תכנון מטבחים הוא השלב הראשון והמתיש שעובר כל אחד שבונה בית.
כל יום צצים אין סוף חידושים בתחום נגרות המטבחים המוסיפים עוד התלבטויות. נגר מטבחים נדרש להיות סבלני כלפי הלקוחות ולדעת להקשיב, לרוב המעצבים יש את הסגנון האישי שלהם, את החלומות שלהם שאותם הם רוצים לעצב המטבח ממש כמו אדריכל שמתכנן בית.
הכרתי נגר בכנרת שעוסק רק ב מטבחים בצפון. אותו נגר סיפר לי שהכי חשוב בסופו של דבר לרצות את הלקוח, לא בטוח שמה שהלקוח רוצה זה הדבר הכי נכון והכי כדאי, בעיני הלקוח - מה שהוא רוצה, זה הכי כדאי.
כלומר, לא תמיד צריך לנסות לשנות את דעת הלקוח, במידה והלקוח ממוקד, כל שינוי שנציע יראה לא כלא נכון, או כדרך לגרום ללקוח לשלם יותר, או להקל על עבודת הנגר. נגר הוא בעצם אמן שצריך לתרגם את רצון הלקוח הפרטי לשרטוט על גבי נייר ולאחר מכן להוציאו לפועל.
נגרים בארץ יש הרבה, נגרים בכינרת יש עשרות אם לא מאות ורבים מהם יבצעו גם נגרות מטבחים. חשוב לפני קבלת עבודה לבדוק מה לקוחות מספרים, חשוב שיהיה יחס טוב ושיתוף פעולה בין הדייר לנגר, שלא תהיה הרגשה של איום.
אני אישית לא הייתי בודק רק לקוחות מרוצים אלא הייתי בודק גם לקוח אחד לא מרוצה.
חשוב לא פחות החומר ממנו עשוי המטבח. כמובן שהרצוי מבין העצים הוא עץ האורן, יש גם סיבית וסנדוויץ' המצופים פורמייקה, והם עמידים פחות. היום הפורמייקה הרבה יותר עמידה, לא כמו פעם שהדבק היה מתקלף והפורמייקה הייתה נתלשת מהעץ.
מציאת נגר זהו עסק לא קל, כחו נשימה עמוקה ותתחילו לחפש. דרכים למציאת הנגר - העיקרית זה מפה לאוזן, כנסו לאינטרנט ותחפשו בצורה ממוקדת את סוג הנגרות אותה אתם מחפשים, או תעיינו במקומונים.
עלויות בנגרות משתנות בהתאם לסוג העבודה- סוג עץ, זמן משוער, דקורציות ועוד. כמו כן העלות משתנה לפי ותק ומוניטין הנגר/נגרייה.

אז קדימה - תתחילו לחפש.

אין תגובות: