יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

סולארי

היא נמצאת שם, במרומיה האין-סופיים, מאז ומעולם. שמש. גלומים בה תועלות רבות אבל טמון בה גם סיכון. נזקי החשיפה לה עלולים להיות קטלניים. הברכה המקופלת באפשרויות ניצול האנרגיה שבה היא ברכתו של המין האנושי כולו.

בשנים האחרונות, כתוצאה מהתכנסות תהליכים גלובאליים אחדים לנקודת-זמן, שבה לא ניתן עוד להניח להזדמנות לנצל את אנרגיית השמש לטובת המין האנושי, לתועלתו לרווחתו, הולך וגובר במקומות שונים בעולם תהליך מואץ של מעבר אל ממשק סולארי.

ממשלות בעולם המערבי וגם בתי-אב פרטיים מגלים, בהדרגה, את כדאיות השימוש באנרגיה סולארית והעדפתה על פני שימוש במקורות מזהמים להפקת חשמל. השמש, זאת יודע כל בר דעת, היא משאב נצחי, בלתי נדלה ובלתי מתכלה. לא נדרש שום אישור ושום זיכיון לרתימתה לתועלתנו.

התשתית החיונית להפקת חשמל סולארי היא פשוטה וזולה-ביחס. כך גם התפעול והתחזוקה השוטפים. עולם סולארי הוא עולם נקי יותר, בטוח יותר. הממשק הסולארי אינו כרוך בפגיעה בטבע ובנוף. אין בו ניצול של כוח אדם זול. כל מה שקשור לתהליכי הפקת אנרגיה סולארית טבוע בחותם השמירה על איכות הסביבה.

זה מכבר הכירה גם ממשלת ישראל בחשיבות הגברת המודעות לחיוניות המעבר אל ממשק סולארי ועיגנה את ההכרה הזו בשורה של הטבות ותמריצים למי שיתקינו מערכות סולאריות חלופיות. חברת החשמל מתגמלת בנדיבות רבה בתי אב פרטיים אשר מוכרים לה את עודפי החשמל הסולארי שהם מייצרים בביתם.

המאבק על שימור כדור הארץ הוא מאבק כלל עולמי. כל אחד מאתנו יכול ואולי אף צריך להשתתף בו. אין כמו אנרגיה סולארית כדי להפוך כל אחד מאתנו לשותף פעיל העומד על משמר כדור הארץ.

ועדיין... מוקדם לברך. על אף קיומו של מחקר ופיתוח ענף בתחום אנרגיה סולארית, היישומים שלו הם בחיתוליהם. להוציא דודי שמש אשר ניתן לראות אותם על גגות בתים, לא מוצה עדיין אף לא חלק קטן מהפוטנציאל הסולארי בישראל, ארץ ים-תיכונית שטופת שמש.

אין ספק: יש למה לצפות, אבל אסור לשבת בחיבוק ידיים. השמש יכולה לחכות עד עולם. אנחנו, בני האדם – קצת פחות.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

חבורת אינטרסנטים !!!
האם הציבור נשאל אם הוא מוכן לשלם לכם פי 5 ממה שהחשמל עולה לו, וכל זאת עבור טכנולוגיה פרימיטיבית המגיעה לנצילות של פחות מ- 15% ושערכה יורד עם הזמן.
במקום לעשוק את הציבור,תשקיעו במ"ופ
וכשתגיעו למחיר תחרותי לעלות החשמל הרוכש ממערכת הייצור,יהיה על מה לדבר.

מעיין אמר/ה...

אריה פה צודק. אני מקווה שבעתיד נוכל להסתמך על מקורות אנריגה חלופיים לחשמל ועל גז טבעי אנרגיה ולא על מקורות האנרגיה הקיימים כיום.