יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

בניית בית בהמשכים

שלום חברים, האמת היא שדיי נמאס לי לדבר על בעלי מקצוע בבנית הבית, אבל מאחר והבטחתי - אני אמשיך במשימה.
ברשומות הקודמות דיברנו על מהנדס בנייה, קבלן, מפקח ואדריכל, ישנם עוד בעלי מקצוע רבים שלא הזכרנו אותם ואין טעם להאריך בנושא.
בעלי מקצוע כגון רצף, אינסטלטור, טייח, צבעי, איש אלומיניום, חשמלאי, טכנאי מיזוג וכדו' הם פשוט עושים את עבודתם ויש צורך לפקח עליה, אך העבודות שלהם הן בגדר משהו מוחשי שניתן לראות את התוצאות. כן חשוב שיהיה פיקוח על החומר אצל הטייח וכדומה, אבל בסופו של דבר את סוג הריצוף אתם בוחרים, את סוג האלומיניום אתם בוחרים ולכן הבחירה בידכם.
העבודה בגמר הבית מול כל הקבלנים האלו היא עבודה סזיפית, אך מאד מהנה כי כל צעד אתה בטוח ש"הנה כבר נכנסים".
זה נראה מאד מהר, אך גם לאחר הכניסה לבית החדש ישנם הרבה דברים לא סגורים, כמו שאני עד עכשיו (לאחר 4 חודשים בבית) לא סימתי את החיפוי שיש לעשות במטבח (חיפוי פסיפס), כרגע אנחנו מחכים לרצף שיתפנה לעבודה וכשיהיה באזור.
נשא פיתוח הכולל אדמה וביטון מדרכות וכניסה (אצלי רק האדמה זה עוד איזה 15,000 ש"ח), נשאר לזווד את הבית במערכות חימום ומיזוג, קניית תנורים, כיריים, פינת ישיבה-סלון, וילונות (שעלו לנו לא מעט מ-11,000 ש"ח רק לקומה התחתונה), פירוק והרכבת הרהיטים הישנים (העברת הדירה), חיבור טלפון+חשמל ועוד הרבה הוצאות שלא בדיוק חשבנו עליהם...
רק רציתי שתבינו שצריך לקחת זאת בחשבון.
חשוב לי להדגיש לפני שאני מסיים את הרשומה הזו בפרט ואת נושא הבנייה בפרט - זה כיף!! זה באמת כיף! אבל צריך להיות מאד סובלניים בכל התהליך, במקרה היום פגשתי אדריכל שמכרים שלי תיכננו דרכו את ביתם, מסיבות אלה ואחרות הם מכרו את המגרש ולקחו אדריכל אחר לעבודה החדשה בישוב אליו הם עברו.
זה כאב ראש, לפעמים נמאס לך לראות על הצג את מספר הטלפון של האדריכל ותאמינו לי - לו בטוח נמאס לראות את שלכם.
נקודה נוספת - שתפו את בן/בת זוגכם, קבלו החלטות ביחד, חלקו משימות ותעברו את כל התהליך הזה יחד, אחרת יהיו לכם הרבה בעיות בדרך. קדשו את האמצעים לטובת המטרה - בניית בית בישראל ויותר מזה - לילדים שלכם.

אין תגובות: