יום שלישי, 4 באוגוסט 2009

מקצועות בתיירות - צימרים

זהו מאמר ראשון בסדרה של מאמרים הנוגעים למקצועות בתחום התיירות. מאחר ולעסקי האינטרנט הגעתי מענף התיירות, יש לי רגשות לתחום. אני בעל תואר ראשון במלונאות ותיירות, הסיבה שבגללה נחשפתי לתחום היא בעצם הורי. להורים שלי יש צימרים בצפון . כל נושא השירות והאירוח מאד עניין אותי והחלטתי לאחר שירותי הצבאי במקביל ללימודי לעבוד במלונאות.
לאחר שעבדתי בשני מלונות עברתי לעבוד בחברת פרסום באינטרנט שפרסמה צימרים בצפון, אטרקציות בצפון ועוד. כך גם נחשפתי לכל הקשור בתחום האינטרנט. כיום ישנם אתרים רבים המפרסמים צימרים בצפון, אינדקסים ופורטלים למיניהם.

אני רוצה לחזור לנושא של שירות בעלי צימרים בצפון. צימרים הוקמו כעסק נוסף למקור פרנסה.
רוב בעלי הצימרים אינם מודעים כלל לנושא תודעת שירות. יחסם לאורחים קר ולפעמים אף ניתן להסיק שכלל אינם רוצים באורחיהם. בעלי צימרים בצפון (כמובן שמעטים) חושבים שמספיק לתת מפתחות ו"שלום ולהתראות".
אני רוצה לחדד את הנקודה - ההבדל בין צימרים בצפון למלונות (כיום) כבר אינו עניין כלכלי, מי שרוצה להגיע למלון - מחפש את הרעש, לראות אנשים, שיגישו לו ארוחות, והעיקר את העובדה שאינו מעניין אף אחד. בצימרים העניין אחרת לגמריה - הצימרים זו אווירה משפחתית יותר של קשר עם בעלי הצימרים, האורח בעצם נכנס לביתו של בעל הצימר. בעל הצימר דואג לנוחות האורח, לצרכים שלו, ודואג שהאורח תמיד יהיה מרוצה. מאחר ומדובר בדרך כלל בכמה יחידות בודדות - בעל הצימר יכל להתייחס לכל אורח. ישנם בעלי צימרים בצפון שאפילו מציעים לאורחיהם לאסוף ביצים מהלול המשפחתי, לרכב על הסוסים ועוד.
לא תמיד היוקרה והפינוק הם אלה המחזירים שוב את האורחים, הניקיון והיחס של המארח חשובים יותר (האם מישהו חוזר למלון בגלל החדרים? האם יש משהו מעניין בחדר במלון?). יכולה להיות בריכה מחוממת ונוף משגע, אך אם בעל הצימר אינו אדם סימפטי במיוחד ואינו משדר חום - אורחיו לא יחזרו שוב.

לסיום זכרו: תמיד אומרים שפרסום "מפה לאוזן" הוא הפרסום החיובי הטוב ביותר (האם כך??)
ואני אומר - לקוח מרוצה מספר לארבעה, לקוח לא מרוצה - מספר לארבעים!!

אין תגובות: