יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

קורס דולות - דבש מסלע

בשנים האחרונות יש נשים רבות הבוחרות להסתייע בתהליך ההיריון והלידה בדולות – תומכות לידה. מאחר שיש ביקוש להן יש הכרח להכשירן לקראת תפקידן וייעודן. מדובר בעיסוק שמאופיין במתודיקה של מקצוע מכל בחינה שהיא.

קורס דולה מאפשר לנשים ללמוד כיצד לסייע לאישה העתידה ללדת, ללוות אותה בשלבים שקודמים ללידה, במהלכה ואף לאחריה. יש מוסדות אחדים המכשירים דולות ובהם: מכללת ספיר, מרכז גאיה, מכללת שלם, בית-הספר לאמנות הלידה ועוד.

קורס דולה חיוני לכל אישה שרוצה למלא את תפקידה כמלווה וכתומכת באופן מקצועי.
במהלך הקורס לומדות המשתתפות בו נושאים השאובים מתחומי דעת רבים ומגוונים – רפואה, רפואה משלימה, פילוסופיה, פסיכולוגיה, מיומנויות תקשורת, מיילדות ועוד.

קורס דולות מכשיר לתפקיד הן בהענקת רקע תיאורטי מקיף והן באמצעות התנסות מעשית.
אין ספק כי המועמדות האידאליות להימנות עם המשתתפות ב קורס דולות הן נשים המסוגלות לתת מעצמן, להיות מודעות לתפקידן, למקומן ולמעמדן. הם מעין הלוחשות מאחרי קלעי הבמה, אשר את קדמתה תופסת, כמובן, האישה ההרה ההופכת לאישה יולדת.
אחד המוסדות היותר מוכרים בתחום הכשרת נשים לתפקידן הוא בית הספר 'אמנות הלידה ודולות'. קורס דולות הנערך במסגרתו הוא, הלכה למעשה, תכני ת לימודות עשירה ומגוונת, המיועדת להכשיר נשים ולהסמיכן כתומכות לידה מקצועיות.

ככל שהקשר בין תומכת הלידה ובין היולדת מתחיל מוקדם יותר, כך מתגבר הסיכוי שהליווי והתמיכה של הדולה יהיו משמעותיים בכל תהליך ההכנה ללידה ובלידה עצמה.
קורס דולה מאפשר להתוודע אל מכלול שיטות הלידה הרווחות כיום, שיטת ימימה ועוד, אבל אין ספק – תהיה אשר תהיה השיטה הנבחרת, כל יולדת זקוקה לתמיכה במהלך ההיריון והלידה ויש כאלה שזקוקות לה אף ביתר שאת דווקא לאחר הלידה, לרבות זו שהיתה קלה ומוצלחת, ללא כל סיבוכים.

קורס דולות הוא קורס יקר. ההשקעה הנדרשת בו אינה רק כספית. אף שהקורס מכשיר נשים למלא את תפקידן ומצייד אותן במתודות ובכלים הדרושים לשם כך – תנאי הכרחי להיות אישה תומכת לידה אינו רק סיום קורס דולות בהצלחה אלא יכולת נפשית ומוכנות נפשית ורצון עז להיות עם האישה הזקוקה לה בכל מאודה. לא מדובר בביטול עצמי בפני הזולת אלא יכולת להזדהות עמו, לגלות אמפטיה ובד בבד למלא את הנדרש במסגרת התפקיד.
קורס דולה מכשיר נשים לאחד התפקידים המרתקים ביותר, אשר האתגר האנושי המורכב שהוא מעמיד בפני המשתתפות בו הוא עצום.

עוד על קורס הכנה ללידה בקישור - www.dvashmisela.co.il

אין תגובות: