יום שלישי, 12 בינואר 2010

חשיבות הייצוגיות

במהלך השנים האחרונות בהם עבדתי כנציג שיווק בשטח, הבנתי יותר את חשיבות נושא היצוג. בעלי מקצוע, נותני שירותים ובעלי עסקים יכולים מאד להשפיע על הלקוח בדרך של יצוגיות ודיבור. אחד מהכללים החשובים מאד בשיווק הוא הופעה - מראה חיצוני (לאו דוקא יופי, אלא יותר טיפוח), שפת גוף, שפת דיבור ויכולת הקשבה לצרכי הלקוח. אם נגדיר זאת נכון - כמו שישנם מדים לעובדי צבא, משטרה, שף וכדו', כך יש מדים לכל בעל מקצוע. אני כבעל העסק מייצג משהו ואם אני מייצג טיולי סוסים, אז אני אלבש מכנסי ג'ינס, כובע בוקרים וחולצה משובצת וכמו שאני מקבל לקוחות בחווה כך אני משווק את עצמי בפני הסוכנים בקריית שדה התעופה. למה? כי אלה המדים שלי וזה מה שאני מייצג. איש שיווק המייצג חברת הייטק, חברת אינטרנט, אירוח תיירותי(מלון), מוסד חינוך וכדו', כמובן שעליו להיות ייצוגי ככל הניתן, מראה בוגר (עדיף מגולח), בגדים מכובדים וכמובן לא להגזים! כשאני מגיע לפגישה בבית עסק לדוגמה אדריכלים, עורכי דין, ראה חשבון וכו' אני מצפה לראות משרד מכובד המעריך את עצמו, משרד שאינו מעריך את עצמו גורם לי לא להעריך את עבודתו וכאן מתחילים החששות. אשתף אותכם במקרה שהיה לי באתר תיירות בצפון כשייצגתי חברת פרסום ברשת. הגעתי לפגישה שתואמה עם זוג נחמד וממש בכניסה נפגשתי עם נציג של החברה המתחרה, הנציג שמוכר מוצרי אינטרנט היה לבוש בחולצת טריקו שחורה וג'ינס משופשף וכמובן גם ביישן. אפילו לא דיברנו ובעל האתר ביקש ממני להשאר ושהנציג השני יבוא בהזדמנות אחרת. שאלתי אותו אחר כך לפשר הדבר והוא ענה כי אני נראתי יותר מכובד וכנראה שהחברה בה אני עובד רצינית יותר. ייצוגיות זה דבר חשוב - איך שאנו נראים כך אנו מציגים את העסק שלנו, זהו כבר פתח למכירה נכונה ללקוח. בנוגע למכירות ניגע במאמר הבא.

אין תגובות: