יום חמישי, 23 באפריל 2009

שף אוכל וכל השאר

היום אחד המקצועות הנחשבים בעיקר בתחום המזון הוא שף. ניתן להגדיר את השף כמנהל, כהוגה, כממציא על אף שבסופו של דבר הטבח אחראי על תהליך הבישול עצמו. מאחר ואני מאזור הצפון, השפים שאני נפגש איתם הם כמובן מ מסעדות בצפון. כך למשל השף אילן רוברג. אילן עשה את הבלתי יאמן. לכולנו נראה כלפי חוץ כי מסעדות בצפון אינן מנצלות את הפוטנציאל, וכי עדיף לפתוח שוארמה או פלאפליה. אילן רוברג הראה לבעלי מסעדות בצפון שזה אפשרי.
המסעדה ממוקמת בישוב לבנים, כביש הגישה לישוב ארוך ומיגע. בעקבות האוכל הטוב והידוע אנשים מגיעים במיוחד מכל הארץ. ישנן עוד מסעדות בצפון המושכות במיוחד אנשים מכל הארץ, כך גם למשל מסעדת גיליס בשרים בנוב בבעלות יוסי גיליס. גיליס ידוע בבשר המשובח ואנשים מגיעים מכל רחבי הארץ לאכול במסעדה ולקנות בשרים.
ישנם הרבה שפים העובדים בהרבה מסעדות בצפון, אך קשה היום למצוא כוח אדם טוב ואיכותי בעיקר בצפון.
ישנן מסעדות בצפון המפתות שפים מהמרכז שיבואו לעבוד במסעדה או לפחות לייעץ אחת לכמה ימים.
מסעדות בצפון שאינן מחזיקות שף, הן בדרך כלל בתי קפה או מסעדות בשרים עממיות.
ישנן מסעדות בצפון השולחות טבחים להכשות במכללת הולידי אין, ואף לקורסים של שפים.
כמו כן קשה לשפים בצפון למצוא עבודה קבועה ב מסעדות בצפון. אני מכיר שף שעבד במספר מסעדות בצפון ומלונות והחליט פשוט להיות שף במסעדה בבעלותו, הוא קנה את מסעדת האווז הירוק בבצת, כמו שאתם מכירים את התנודות במסעדות בארץ וכמובן מסעדות בצפון, מהר מאד הוא מכר את המסעדה וחזר שוב להיות שף במלון הגושרים.

לסיום אני רוצה לשבח את עמותת התיירות גולן בשיתוף עם מט"י ופל"ג שיזמו והפכו את בעלי הצימרים ליום אחד לבעלי מסעדות בצפון. היום עצמו היה במטרה ללמד את בעלי הצימרים איך להכין ולהגיש ארוחות בוקר ואיך להתייחס לאורחי הצימרים. בנוסף הם למדו דבר נוסף ולא פחות חשוב - איך לענות לטלפון.

תגובה 1:

SMSITE אמר/ה...

רוצים להתפנק וליהנות מאוכל משובח של עופר שף?

להעשיר את הידע ב "סדנאות בישול",

להפתיע את האורחים עם שף פרטי, ולערוך אירוע שכולם ידברו עליו?

עופר שף עד הבית כאן בשבילכם!!