יום חמישי, 1 בינואר 2009

אדריכלים בצפון

השבוע נפגשתי עם מספר אדריכלים בצפון. אדריכל כמו שאמרנו באחת הרשומות הקודמות תפקידו לתרגם את "חלום" הבית של הבונה ולעזור לו ליצור "ציור" תכנון אפשרי. בסופו של דבר הוא משרטט אותו על הנייר לפי קני מידה ומוסיף אלמנטים של פתחים, כיורים, וכדו'.
מאד חשוב שהאדריכל יהיה נגיש וקרוב לבית הדייר ולשטח הבנייה, כך הוא יכל לפקח ולהגיע מתי שנדרש. הכל פשוט נעשה קל ונוח יותר לשני הצדדים וכמובן תוך כדי הוזלת עלויות נסיעה ודואר.
אני השתמשתי באדריכל בצפון, אך עדיין לא קרוב מספיק למקום מגורי, מאחר ולאדריכלית היו 7 משפחות אז זה בכל זאת הסתדר והיא נהגה להגיע אלינו לעתים תכופות.
אדריכלים הם בעצם אמנים, זה פשוט מדהים - כל אחד עם השטויות שלו, עם השגעונות, החלומות והרצון ליצור. יש אדריכלים שאוהבים חלונות צרים, יש כאלה שאוהבים קומה אחת, עם רעפים בלי רעפים, רמות גימור ועוד. מה שחשוב הוא שבסופו של דבר הוא ממלא אחר רצון הדייר, תוך כדי שימת דגש על פרקטיקה.
פרקטיקה - כל אחד חולם על ביתו כדבר יפה לעיני המתבונן ולפעמים אנחנו שוכחים את החשיבות העיקרית - המגורים! לכן כדאי לקבל עצות מאדריכל בנוגע לפרקטיקה, אחרי שתתרגלו לבית וכבר לא תתלהבו על איך שהוא נראה, או מה חושבים עליו - תבינו שהפרקטיקה הרבה יותר חשובה.
האדריכל משלב בין העיצוב לפרקטיקה - רק תבקשו ממנו.
לסיום - חשוב מאד שתהיה אווירה טובה בין אדריכל לדייר והעיקר סבלנות.

אין תגובות: