יום ראשון, 11 בינואר 2009

בעלי מקצוע ושירותים

בעלי מקצוע הינה מילה כוללת המגדירה שלל תחומים של עיסוקים. ישנם בעלי מקצוע הנותנים שירותים כגון סוכן ביטוח, עו"ד, רו"ח ועוד. ישנם המספקים עבודה - רתח, מסגר, נגר ועוד, וישנם הנותנים יעוץ - אימון אישי, יעוץ מקצועי וכדו'.
בעלי עסקים לרוב הם גם בעלי המקצוע באותו תחום, אחרת לא היה מנוף להקמת העסק, לדוגמה - רו"ח חייב להיות מדופלם, כמו גם עורך דין וכדו', אך בעלים של מסעדה, חנות או של אתר תיירות אינו חייב להיות בעל תעודה וסביר להניח שאף פעם גם לא יבקשו ממנו. הקדמה זו מביאה אותנו לנושא חשיבות הלימודים העל תיכוניים - האקדמיים: גם אני כמו כל פולני נדחפתי על ידי הורי להתעסק אך ורק בלימודים - השכלה, השכלה והשכלה. היום כשאני מסתכל על רוב האקדמיים - הם נשארו אקדמיים, על אף החשיבות להיסטוריה האנושית על כל מיני פיתוחים - לאותו חוקר כמעט ואין קרדיט.
שימו לב - האם מצליחי העולם הינם בעלי תואר אקדמי?? מעניין לשמוע כי רוב האנשים המצליחים בעולם כלל לא סיימו תיכון!! הכל תלוי במרץ וברצון להצליח! שכן טוב אמר לי פעם שמאחר והוא מהנדס מחשבים - הוא כל חייו יחיה בלא חוסר, לא עשיר אך גם לא חסר כל, ואילו אני שאוהב את ההרפתקאות - אוכל להיות עשיר, אך באותה מידה גם עני חסר כל. הכל עניין של תפיסה, אני אומר שגודל הסיכוי הינו כגודל הסיכון ואם לא ננסה - אף פעם לא נדע.
או כמו שנכתב בספר "אבא עשיר, אבא עני" - שיטת ה- 100,50,20,5,1, לאדם יש 100 רעיונות להצלחה, 50 מהם ניתנים לבצע, על 20 הוא חושב ברצינות ובונה תוכניות, 5 תוכניות הוא מוציא לפועל ורק תוכנית אחת מצליחה. אבל זה מה שאנחנו רוצים - תוכנית אחת מוצלחת!!