יום שישי, 16 בינואר 2009

צלם בירושלים

להיות צלם בירושלים זו עבודה לא קלה, אמנם יש הרבה צלמים בירושלים ויש עבודה לכולם, אך זו עבודה מאד אינטנסיבית. כמעט כל יום ישנו אירוע בירושלים תחשבו כמה תושבים גרים שם, ובנוסף לזה כמה אירועים של אנשים מבחוץ מתרחשים בירושלים. אם נדבר על בחירת הצלם לאירוע שלכם - אז זו בוודאי משימה קשה! כל צלם יעיד על עצמו כי יש תחום אחד בו הוא מתמחה יותר, וכמו כן סגנון המתאים לו יותר מכל סגנון אחר. שבוע שעבר נפגשתי עם צלם בעל סטודיו צילום בירושלים, הבחור אמר שהוא מתמחה בצילום לקטלוגים ובשידור חי באינטרנט, הוא פחות מעוניין בצילום אירועים וחתונות.
בכלל, תחשבו על זה - איזה כאב ראש. זה דורש פגישת יעוץ מקדימה עם חתני השמחה, לאחר מכן פגישה לקבלת הצעת מחיר, עד האירוע הם מבלבלים לצלם את המוח, ביום האירוע - איך לא?! צילומים מקדימים, הכלה על הסוס, החתן מושך אותה והצלם - מצלם. כמובן שיש את האירוע עצמו ולבסוף הצילומים המשפחתיים שלאחר האירוע וקיפול הציוד - פשוט מתיש!
תחשבו על הסבתות האלה מלא בקשות - והאמא אומרת לא לצלם את אלה ביחד, ואת ההוא לצלם עם אשתו בלבד ועוד ועוד...
שימו לב למשהו מיוחד - צלם לומד את כל המשפחתולוגיה - את מי לצלם עם מי, מי הבן של מי ומאיזה אבא, נכדים, דודים, צבא וואלה - כבר אחד מהמשפחה. עם זאת חשוב שתבחרו צלם שיש לכם דיבור איתו "בגובה העיניים", שמה שתרצו לא תתבישו או תפחדו לבקש, שהוא יקרא אותכם ואת מה שאתם אוהבים, יש סגנונות שונים - צילום דמוי עתיק, צבעוני, שחור-לבן, צילום מרחפת, צילום מגובה נמוך, צילום עם כרפיקה, ועוד אלף ואחת דוגמאות.

אין תגובות: