יום ראשון, 4 בינואר 2009

מוניות

צמד המילים "נהג מונית" הפך להיות מונח כסטיגמה. נהג המונית כבר הפך להיות כל מה שאנחנו רוצים, מבין בפוליטיקה, בביטחון המדינה ובעיקר נושא תעודת 'פסיכולוג'. כמעט ואין נסיעה ללא נושא לדיון בין נהג המונית והנוסע, לדעתי הדבר נובע ממבוכת השתיקה של שניהם ומהשיעמום של בעל המונית. האמת... אם היינו רוצים ללמוד משהו - אני בטוח שנהגי המוניות ילמדו אותנו, הם כבר מבינים בהכל, תחשבו על זה - פסיכולוגים, רופאים, אמנים, מורים, פוליטיקאים ובקיצור - מי לא עבר אצלם במונית?! מכל אחד לקחת קצת ואתה כבר יכל להיות ראש ממשלה. מוניות שירות המסיעות לטווחים ארוכים הפכו להיות כדיון על גלגלים, 10 אנשים גנים במצב בשטחים ובבחירות לראשות הממשלה, נשמע מעניין לא? מונית בצפון העושה דרכה מטבריה לתל אביב משנה את הנושאים לפי הנוסעים שעולים בדרך, בטבריה עולה הטברייני הקיצוני, בעפולה עולה הרוסי, באום אל פאחם עולה הערבי.. בקיצור - שמח. מוניות בצל אביב הפכו למוצר מבוקש, נוסע יורד-נוסע עולה, תחשבו כמה זה קשה לשנות מספר נושאים ביום ולנסות להתאים עצמך לכל אחד... "כן... גם אבא שלי סבל מזה...", "השמאלנים האלה...", "הימניים האלה...", "הדתיים האלה...." בקיצור - לא קל להיות נהג מונית בימינו.
לעומת זאת - הסעות תיירים הפכו להיות גבר מעניין - משפחה של תיירים שנהג המונית מסיע סומכת עליו ומבקשת שיארגן להם מקומות ואתרים למילוי חלון הזמנים הפנוי, הנהג ממליץ על מלון כזה או אחר (לפי רצונו), לוקח אותם למסעדה כזו או אחרת (שם הוא מקבל ארוחה חינם), מקנחים בחנות מזכרות (שם הוא מקבל מתנה) וכדו' - בקיצור ממש חופש חוץ מזה שהוא בלי האישה (או... באמת חופש!!).
אני גר בגולן ואיני רואה הרבה מוניות המשמשות כמוניות על הדרך, מוניות בצפון משמשות בעיקר להסעת מורים ותלמידים, או הסעות עובדים למקום עבודתם.

אין תגובות: